tirsdag 9. desember 2014

Monotypi

Vi har jobbet med monotypi, og det meste av tiden har gått til å teste seg fram til å lage mønstre. Det jeg endte med å bli fornøyd med var teip, ganske enkelt men det ga gode resultater.


Bildet til venstre kalte jeg "Den tredje kant" fordi, vell, det er en trekant i sentrum og jeg kom ikke på noe bedre, bildet til høyre kalte jeg "Fare" på grunn av det røde og oransje som kommer fram, som er farger jeg assosierer med fare. Må beklagelig si at fargevalget var for det meste basert på hva som var tilgjengelig, så ikke helt fornøyd med fargene i "Fare". Er mest fornøyd med "Den tredje kant" siden stripene og trekanten, alle i ganske rolige farger, skaper et behagelig geometrisk bilde. "Fare" var et resultat av å prøve å presse noen aggressive farger inn i det, kunne blitt bedre.

Vist vi hadde mer tid så hadde jeg nok eksperimentert mer, gått utenfor stripe strategien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar