tirsdag 9. desember 2014

Monotypi


Denne oppgaven gikk ut på å lage monotypi. Ettersom jeg ikke hadde jobbet noe med det før startet jeg med å se filmer på Youtube, og søkte også på bilder knyttet til temaet. Jeg har brukt forskjellige teknikker, og lagde mange trykk. 


Jeg arbeidet en del med tapet for å skape et interessant trykk, og på dette trykket som jeg har valgt å kalle "Rosa, men blå" har jeg malt et ansikt på en tapet med små, runde forhøyninger. Bakgrunnen lagde jeg ved å ha et tynt lag med rosa maling på en rulle, og rullet noen ganger over med den.


Dette trykket heter "Bukett" og det er rett og slett det jeg har laget. Jeg jobbet en del med rosene, og trykte flere ganger før jeg ble fornøyd. Her penslet jeg maling på en glassplate, og jobbet med form, lys og skygge. Mot slutten brukte jeg en kork for å få frem enda mer av roseformen.

Her kan man se prosessen til det ferdige resultatet.


Her er et utvalg av trykkene jeg har laget, har prøvd ut mange forskjellige teknikker og fant ut hva som funket best for meg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar