onsdag 10. desember 2014

Monotypi Ane

I denne oppgaven skulle jeg prøve meg på Monotypi. Monotypi er et engangstrykk  Vi skulle først prøve oss frem og finne ut hvordan det fungerte og hva vi selv syns fungerte. Jeg har da begynte å malt på glassplater i forskjellige farger samt prøve å lage noe mønster. Til dette har jeg brukt bobleplast, papir til å lage mønster, tapet, en kork, en rulle for å trykke det på et ark og mange forskjellige farger.
Dette er noe jeg aldri har gjort før, og det var derfor interessant og spennende å gjøre noe nytt samt lære hvordan det fungerte. På slutten av prosessen når jeg hadde valgt bildene så skulle jeg lage paspatur til begge bildene, samt henge de opp på utstilling.  


Når jeg skulle velge ut to trykk valgte jeg disse to bildene. Bildene er ganske like bare i forskjellige farger. Det første bilde som er det som er mest lilla, Ved dette bildet har jeg brukt forskjellige lillafarger for å finne en farge jeg har lyst på. Har da malt både hvitt og lilla oppå hverandre for å få det som jeg ville, samt malt i forskjellige retninger. Det blir litt mer liv i bildet og får flere effekter. Det er også brukt en kort og papp bit for å få de bølgene i bildet. 

Bilde nummer to er det som er mest rosa, i dette bildet har jeg først malt på et tynt lag og trykt det mange ganger for å få en ganske svak bakgrunn som er lyse lyse rosa, har deretter leket meg litt med forskjellige mønster i ulike rettninger med en stor papp bit, da har jeg tatt maling på pappbiten og tatt det på glassplaten, deretter trykt det oppå det samme papiret som bakgrunnen. 

Her er et bilde av noen bilder fra prosessen om monotypi.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar