tirsdag 9. desember 2014

Monotypi - Silje

Denne oppgaven gikk ut på å lage monotypi. Jeg startet med å sette meg inn i hva monotupi er og se på teknikker som blir brukt i arbeidsprosessen. 

Jeg prøvde ut ulike materialer og teknikker hvor jeg prøvde meg frem for å finne ut hva jeg syntes fungerte best. Her er bilder av prosessen min.



Etter noen utprøvinger bestemte jeg meg for to bilder jeg likte best og lagde paspatur på dem.


Bilde 1 har jeg gitt navnet "glede" fordi jeg har brukt glade klare farger i bildet og fargene ser ut som en eksplosjon som kan forbindes med følelsen av glede. Teknikken jeg brukte på dette bildet var å påføre dråper av maling på en glassplate og trykket det over på et papir.


Bilde 2 har jeg kalt "lyset i mørket" fordi den mørke bakgrunnen kan virke litt dyster mens de kraftige og klare fargene i bildet skaper lys og spenning. For å lage dette bildet har jeg brukt teknikken med å male svart maling på en glassplate og trykke fargen på en bit tapet. Deretter la jeg tapeten på et ark og trykket det over. Jeg malte striper med farge på ei glassplate og trykket det oppå det jeg trykte først. Jeg blandet farger og brukte en kork til å påføre maling rett på arket. 

Jeg valgte disse bildene fordi jeg synes de hadde spenning og fungerer godt alene og sammen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar