tirsdag 9. desember 2014

Monotypi - Anna



I denne oppgaven har vi holdt på med monotypi, som er et engangstrykk. Vi hadde en glassplate, som vi rullet malingen på, og prøvde ut forskjellige teknikker. Etter litt testing og eksperimentering, med bruk av kork, bobleplast, tapet, salt, papp, vann og litt mer, begynte jeg på to bilder som skulle bli et sluttprodukt.


Jeg arbeidet en del med farger, for å få et trykk med masse liv i. Dette bildet har jeg valgt å kalle «Egne veier», for det er så mye som skjer i bakgrunnen, men så er det et hvitt felt til høyre hvor det er skrapt ut en egen vei.



På bilde nummer 2 ville jeg gjøre det helt enkelt, med få farger. Dette bildet har jeg kalt «Ikke alt blir husket». På bildet ser vi et tre, men jeg har trykt et lite svart parti til høyre i bildet. Treet skal på en måte symbolisere «liv» og de svarte strekene, skal være som hemmeligheter eller det som ble glemt.

Oppsummert er jeg fornøyd med trykkene mine, og har lært masse. Hvilke farger som passer sammen og ulik effekt av bobleplast, kork, salt osv. på trykket. Ser mange ting jeg kunne gjort annerledes i prosessen, og mange nye ting jeg har lyst å prøve hvis vi får en liknede oppgave en gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar