tirsdag 7. oktober 2014

Selvportrett



oppgave: Ta et bilde og redigere det inspirert av Morten Krogvold, og så trykke det.

Jeg valgte å ta det bildet, fordi jeg mener det var det bildet som var mest «Morten Krogvold». Bildet ble tatt i «studioet». Innstillingene på kameraet var allerede på svart/hvit, så da jeg skulle redigere bildet måtte jeg bare justere kontrastene for å få det slik jeg ville ha det.

For at det skulle bli lettere å se det vi skulle skjære ut, brukte jeg et filter i Photoshop som het «note paper». Etter det var skrevet ut brukte vi blåpapir for å tegne på pappen vi skulle skjære ut. Da jeg var fornøyd med hvordan det var tegnet skulle jeg starte å skjære ut pappen. Det var noe som tok veldig lang tid, de var vanskelig å få med alle de minste detaljene uten at pappen ble revet opp og ødelagt. Men ble fornøyd med resultatet til slutt.

Når jeg var ferdig med å skjære ut trykket måtte jeg trykke det. Da måtte jeg bruke en pappbit for å fordele trykksverten, når det var gjort brukte jeg avispapir for å tørke bort den sverten som var «til overs» dette var for at det hvite i trykket skulle være mest mulig hvit. Jeg tok to trykk, og valgte å bruke det siste trykket da jeg syns det første ble for svart og detaljene på det ikke var like bra.

Vi måtte også lage paspatur, dette var det vanskeligste med hele oppgaven. Jeg brukte veldig lang tid på å prøve å få det rett. Men må si jeg ble ikke veldig fornøyd med resultatet, da de begge ble veldig hakkete og stygge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar