torsdag 2. oktober 2014

Selvportrett

                               
Etter en spennende prosess, med nye erfaringer og teknikkbruk, står sluttresultatet omsider klart. Selve bildetakingen helt i begynnelsen av oppgaven, som virket så vanskelig, var lett match i forhold til alt som kom etterpå. Å gjøre fotografiet Morten Krogvold-inspirert var greit nok. Det som straks ble verre var skjæring i pappen, selve trykkingen og å få paspaturen jevn. Jeg skar ut to bilder, der dette var forsøk nummer to. Det første ble forkastet, da skjæringsteknikken jeg brukte gjorde at jeg "mistet halsen" på bildet, og jeg ikke likte uttrykket. Andre forsøk ble heldigvis mye mer vellykket, Totalt gjorde jeg fire trykk av dette bildet, og det som er vist her er trykk nummer tre. Jeg er veldig fornøyd med sluttresultatet, da det er mye liv i bildet, og bildet kan tolkes på forskjellige måter.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar