torsdag 15. oktober 2015

Street-art MaritaT

Torsdag 27.08.15 dro vi til byen for å ta bilder av street-art, som på norsk betyr gatekunst. Dette er billedkunst i det offentlige rom som i for eksempel et bymiljø.

Da vi gikk inn i smuget som ligger bak uteplassen "Dama Di" i Bodø fikk jeg se en litt annen del av byen enn jeg har sett tidligere. Det var spesielt å være der, det føltes som en egen liten verden der inne. I bildet du kan se til venstre har jeg fokusert på linjer, farger og selve kunsten. Jeg synes denne street-arten var spesiell og utenom det vanlige. I tillegg kommer det frem at byen er sliten og preget av vær og vind, som vi har mye av her i Bodø. Jeg fant ikke navnet på kunstneren, de velger ofte å være anonyme innenfor street-art. Øynene i bildet fanget meg og selve kunsten var et stort verk og trakk til seg mye oppmerksomhet. Utfordringen var å ta et bilde som ga inntrykk om hvordan selve kunsten ser ut i virkeligheten, så for å få frem hele uttrykket i kunsten valgte jeg froskeperspektiv.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar