torsdag 1. oktober 2015

Papptrykk Selvportrett MaritaT






Oppgaven vi fikk var å lage et selvportrett i papptrykk, hvor selve portrettet var inspirert av Morten Krogvold. Morten Krogvold er en av Norges fremste fotografer og er mest kjent som portrettfotograf.

Til å begynne med tok jeg og Victoria bilder av hverandre, hvor vi redigerte bildet av oss selv i photoshop. Jeg beskjærte bildet mitt og redigerte det om til svart/hvitt og økte mengden på skygger og kontraster. Deretter førte jeg opp linjene i bildet på en papplate ved hjelp av fargepapir, skar ut det svarte i bildet og var nå klar til å gå i gang med selve papptrykket.

Jeg tok papplata med inn på arbeidsrommet og påførte trykksverte. Denne var ganske tykk så jeg måtte tørke godt av med papir. Når det var gjort la jeg beskyttelsesark i grafikkpressa, la papplata med bildesiden ned oppå arket og la et enda et beskyttelsesark over. Til slutt presset jeg bildet og det ferdige resultatet kom ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar