tirsdag 17. november 2015

Fotomanipulering - Torunn


I denne oppgaven skulle vi redigere flere fotografier i lag for å lage et bilde inspirert av Jens Edgar Haugen. Jeg tok til meg hans mere fargerike bilder og de som virket veldig eventyrlig.

Temaet for mitt bilde var barndommen min. Jeg vokste opp ved havet og det var en del klipper og steiner der. På et sted var det en stor stein som sto over en smal gang hvor jeg ikke fikk lov til å gå siden det var mye skrot og glasbrott der. Men jeg trodde det bodde et monster der og generelt at det fantes magiske skapninger i det området. Dette har blitt utgangspunktet til bildet mitt.

Jeg har brukt masse tid på pirking og redigering for å få bildet til å henge sammen og være estetisk fint å se på. Spesielt har jeg jobbet med hvor mørkt og lyst ting skulle være, og å unngå for mye repetering. Jeg er veldig fornøyd med bildet og synes jeg møtte oppgaven godt.
 

Stock:
Havfrue model fra faestock.deviantart.com
Dansende fe model fra eirian-stock.deviantart.com
Ensom fe model fra lockstock.deviantart.com
Liggende fe model fra mirish.deviantart.com
Pels tekstur fra slapfohrhasen.deviantart.com
Plante brusher fra falln-brushes.deviantart.com
Klatreplante fra ericamarieart.deviantart.com
Havet fra strwberrystk.deviantart.com
Vannskum fra frostbo.devianrtart.com
Måne fra tommygk.deviantart.com
Fe vinger fra http://www.obsidiandawn.com/
Havfruehale fra deviantroze.deviantart.com

Alt annet enten tatt/lagd av meg eller standard photoshop utstyr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar