tirsdag 17. november 2015

Fotomanipulering - Eline

Denne gangen fikk vi i oppgave å lage ett ferdig foto sammensatt av flere bilder, med egenvalgt tema, og inspirasjon fra fotografen Jens Edgar Haugen.

Jeg har tatt for meg tema "kultur" og "barndom", og har fokusert på min barndom som i stor grad skjedde i Lofoten.
Jeg har latt meg inspirere av Jens Edgar Haugens Hurtigrutebilder, og hvordan han pleier å bruke regionale ting i bildene sine.

Bakgrunnsbildet er hovedbildet, etterhvert har jeg lagt til bildet av jenta, med torsken lagt til etter dét igjen. Måsene og sauene er også lagt til. Jeg ville vise Lofoten slik jeg så det når jeg var lita, derfor jenta med det store gliset, og typiske lofotmotiver som fjellene, sjarken og fiskehjellene. Det var sauer der når jeg var lita, og derfor har jeg lagt de til. Måsene er jo en selvfølgelighet i Lofoten, så de måtte jo være med. Jeg synes området bak fiskehjellene var litt kjedelig - det var hus og vei der, så jeg fjernet det og la til hav, fjell og en sjark. Alle bildene er tatt av meg, bortsett fra selve jenta, siden det er meg, og torsken som jeg fant på nett. Jeg har lagt på flere lag med effekter, og har brukt mye tid på å prøve ut. Det har vært mye finarbeid med å få alt til å passe sammen og redigere bildene inn, og jeg er fornøyd med sluttresultatet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar