onsdag 18. november 2015

Fotomanipulering - Mariell

 I denne oppgaven fikk vi i oppdrag i å redigere bilder i photoshop. Vi skulle hente inspirasjon fra den norske fotografen Jens Edgar Haugen. Bakgrunnen skulle være tatt av oss selv, og halvparten av de andre bildene kunne hentes fra nett. Vi skulle også velge oss et tema å følge etter.

Her har jeg valgt temaet død. Jeg har fokusert litt på hvordan de har det når de flyr mot lyset. Bestemoren føler seg behagelig på veien, og er klar for å gå videre. Den lille gutten er fattig og hele ham er ikke med på bildet, dette for å vise at han ikke var helt frisk. Han ser også ned på hjemmet sitt fordi han ser ned etter sin familie. Paret i bakgrunnen holder seg sammen og er på en måte overumplet over døden. Personen til venstre er det ingen som vet noe om, den personen som kanskje blir liggende lenge alene.

Dette var en oppgave jeg lærte mye fra. Jeg hadde ikke særlig med photoshop erfaring da jeg begynte med denne oppgaven, så jeg har lært mye om photoshop og dens egenskaper i denne oppgaven.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar