onsdag 18. november 2015

Fotomanipulering - Heidi

I denne oppgaven skulle vi lære å manipulere og overføre bilde ved hjelp av digitale verktøy, Photoshop. Bilde skulle være inspirert av den norske fotografen Jens Edgar Haugen.  

Temaet i bilde mitt er det norske ordtaket "fylla har skylda". Bilde viser meg på fest, hvor jeg holder en øl. Bakgrunnen er uskarp for å få frem den tåketilstanden man er i når man er beruset. Jeg brukte symbolene på godt og ondt, engelen og djevelen for å få fram hvordan en beruset ofte tenker. Dømmekraften blir svekket, det blir vanskeligere å skille dårlige og gode handlinger. 


Jeg ble kjempe fornøyd med resultatet mitt. Jeg la inn mye tid for å få det bra, og prøvde forskjellige ting for å finne ut hva som funket. Jeg ble også mye mer trygg på å bruke Photoshop, og skjønner nå hvordan det funker. Jeg brukte mye tid på å redigere fargene på de forskjellige delene i bilde for å få det til å ikke se ut som det var klipt og limt. Oppgaven var veldig utfordrende, men også veldig spennende. 

1 kommentar: