tirsdag 17. november 2015

Fotomanipulering - Elise S

Oppgaven gikk ut på å bruke Photoshop til å lage et bilde med flere lag. Og vi skulle bli inspirert av den norske fotografen Jens Edgar Haugen, hvordan han fotograferer og regisserer sine bilder. Det ferdige resultatet skulle oppfattes som ett foto, men som er sammensatt av mange bilder. Det var et krav at bakgrunnsbildet og halvparten av bildene var tatt av meg.

Temaet mitt er sorg, og jeg vil at broen skal symbolisere overgangen mellom sorg og glede i livet. Bakgrunnsbildet mitt er et bilde jeg har tatt nedenfor støver barneskole på Fenes. På bakgrunnsbildet mitt har jeg klippet bort en planke som var irriterende, endret på himmelen og fargen på bakken. Inn i bakgrunnen har jeg satt inn en person og en kråke. Personen på dette bildet er Ingrid, og hun skal være den personen som står på den sørgelige siden av livet, men på vei mot en lysere side. Jeg symboliserer svarte fugler som triste, og derfor har jeg valgt å sette inn et bilde av kråken. Jeg har blitt inspirert av Jens Edgar Haugen, med klare og sterke farger.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar