mandag 24. august 2015

Komposisjon Maria

Komposisjon Maria
I denne oppgaven har jeg fokusert på komposisjon, altså hvordan bilder er satt sammen.


Bilde nr 1:

I dette bildet har jeg fokusert på det gylne snitt. Jeg valgte å ha skulpturen i bildet i det gylne snitt fordi den var ment til å være hovedfokuset i bildet. Egentlig var tanken at bakgrunnen ikke skulle være i fokus i det hele tatt. Men det ville ikke la seg gjøre med mobilkameraet mitt. Bildet inneholder også horisontale og vertikale linjer, i tilegg til flere geometriske figurer.

Bilde nr 2:

I dette bildet var hovedfokuset kontrastene mellom de ulike fargene. Noe jeg også har fokusert på er geometriske figurer og linjene i bildet. Bildet har både vertikale og horisontale linjer. 













Bilde nr 3:

I det siste bildet har jeg fokusert på det gylne snitt og linjene i bildet. Benken er plassert i det gylne snitt for å få mest fokus på den. Både benken og linjene på murveggen går skrått innover, noe som gir dybde i bildet. I tilegg finnes det også geometriske figurer i dette bildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar