torsdag 20. august 2015

Komposisjon Marita Annie

I denne oppgaven har jeg tatt bilder hvor komposisjon skulle være i fokus.
Bilde 1: Her kan du se både dynamiske linjer, geometriske former og kontraster mellom farger og former. Du kan se at den grå formen til venstre står i kontrast med den sterke fargen til høyre.
Bilde 2: Her har jeg prøvd å få spindelvevet i fokus for å forsterke de mange linjene som finnes der. Pga. sterk kveldssol var det vanskelig å få fokus på dette, så det ble ikke helt det resultatet jeg hadde tenkt. Du kan se kontraster mellom fargene på det røde huset som kommer sterkt frem i forhold til de lyse fargene i resten av bildet. Linjene i bildet er mange, både dynamiske linjer i spindelvevet og i trærne som du ser i midten av bildet. Det er også en horisontal linje langs veien nederst på bildet.
Bilde 3: Her er det kontraster i fargene mellom muren og mosen, og også mellom lys og mørk. Du kan se diagonale linjer og en horisontal linje her, som jeg valgte å sette fokus på når jeg tok bildet. Den geometriske formen kvadrat, kan du også se her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar