torsdag 20. august 2015

Komposisjon Iselin

I dette prosjektet har vi fokusert på komposisjon. Vi har tatt tre bilder ute i naturen.

Bilde nr.1
I dette bildet har jeg fokusert på det gylne snitt. Jeg ønsket å få fokus på treet og fjellene og ønsket kontrast i fargene. Jeg føler at dette bildet er rolig og stødig, etter som hvilke linjer som er i bildet. Treet står vertikalt og stødig, og fjellene ligger horisonalt og rolig. Det er ikke mye distraherende objekter i bakgrunnen som gjør det enklere å fokusere på det viktigste, som i dette bildet er treet. I dette bildet er det geometriske former, slik som treet som er et rektangel og en sirkel.
Bilde nr.2
I dette bildet har jeg fortsatte å fokusere på det gylne snitt. Jeg har et strå og sola i fokus. Sola er en  geometrisk form som en sirkel, mens strået er en organisk form. Bakgrunnen er ganske nøytral med blå himmel og litt skyer. Samtidig er det litt kontrast med lys og skygge. Det er også en ganske rolig bakgrunn med fjellene som ligger i en horisonal linje.
Bilde nr.3
I dette siste bilde har jeg fokusert litt mer på fargekontraster. Jeg prøver å få blomsten i det gylne snitt, slik at den får fokuset. Blomsten har en mye sterkere farge som skiller den litt ut fra gresset. I dette bildet er det mye mer liv med diagonale linjer i gresset. Blomsten har en rund form. Alt i bildet er organiske former.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar