torsdag 20. august 2015

Komposisjon Elise

I denne oppgaven har jeg jobbet med foto komposisjon ute i naturen. Komposisjon er hvordan elementer er plassert i bildet.

Bilde 1) I dette bildet har jeg valgt å ta bilde av en blomst, som er en organisk form. Formen har jeg valgt å plassere i det gylne snitt. Linjen i dette bildet går diagonalt, og linjen skaper kontraster mellom høyre og venstre side i bildet.












Bilde 2) I dette bildet har jeg tatt bilde av en trapp, som har flere geometriske former i trappetrinnene. Trappen har en dynamisk linje, og trappen er plassert i det gylne snitt.
Bilde 3) I dette bildet har jeg valgt å ta bilde av et tre. Treet er en organisk form i det gylne snitt. I dette bildet kan vi se flere linjer. En linje er horisontal som man ser i horisonten ved fjellene. Og flere linjer ser vi på stien, som er diagonale linjer.










Elise Strand ST2F

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar