torsdag 3. september 2015

Street art Elise

Vi dro torsdag 27.08.2015 til Sulitjelma for å se på UpNorth festivalen 2015. UpNorth er en street art festival, der sju nasjonale og internasjonale kunstnere fikk male på forlatte bygninger i Sulitjelma. Street art er på norsk gatekunst, og det bruker ofte å være ubestilt og ulovlig, i dette tilfellet i Sulitjelma var alt planlagt. 

Street art bildet jeg har lyst til å vise dere er laget av kunstneren DotDotDot. Bildet er graffiti fordi det er en tegning malt på en offentlig plass, på en murvegg. Jeg tror kunstneren beskriver Sulitjelma sin natur og dyreliv, med reinen foran og solnedgangen i bakgrunnen. Plasseringen med maleriet på den veggen passer bra med naturen til Sulis i bakgrunnen.

Jeg synes turen var veldig fin. Selv er jeg godt kjent med byen, og mange av verkene minnet meg om byen. Det var mange interessante kunstverk, som ble vist på en helt ny måte for meg.

Elise Strand ST2F

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar