torsdag 3. september 2015

Street-art Iselin



Vi dro en tur til byen i Bodø torsdag 27.08.2015 for å ta bilder av street-art. Street-art betyr gatekunst på norsk. 


Denne street-arten fant jeg i Bodø by bak ute-plassen "Dama di". Det er et bilde av en kikkert uten noen person bak som vi kan se. Denne kunsten er street-art, på grunn av at den er oppført i det offentlige rom og i bymiljøet, i tillegg til at den formidler en mening. Dette er street-art som har sterke kontraster i den lyse sort-hvit kunsten og den mørke fargen på bilen. Disse fargene fremhever street-arten.
Jeg tror at kunstneren tenkte på samfunnet som en person som holder et øye med deg, men at du ikke kan se denne personen. Slik som på dagens sosiale nettsider der folk kan følge med på det du gjør, uten at du egentlig trenger å vite hvem disse personene er. Dermed mener jeg at dette har et sosialt budskap til de som passerer den på gata.

For meg, var det en veldig fin opplevelse å dra til byen for å se på street-art. Jeg har aldri tenkt over hvor mye street-art det er i byen og fikk sett kunst jeg aldri har lagt merke til før. Da jeg så de street-artene jeg hadde sett før, fikk jeg også sjansen til å se dem på en ny måte. Jeg tenkte mer over proporsjonene og hvordan forskjellige vinkler har noe å si for hvordan du oppfatter kunsten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar