torsdag 13. november 2014

Fotomanipulering med inspirasjon fra Jens Edgar Haugen


I denne oppgaven skulle vi redigere et bilde i Photoshop med inspirasjon fra Jens Edgar Haugen. Slik som jeg oppfatter bildene hans, så ønsker han å skape en stemning i bildene sine, samtidig som han forteller noe gjennom motivene sine. Bildene hans kan være både dystre og harmonifylte, og er på alle måter balanserte. Denne opplevelsen av bildet ønsket jeg å adoptere i mitt arbeid, så i denne prosessen jobbet jeg mye med lys og fargebalanser. Jeg har brukt fire forskjellige bilder, og brukt dem til å støtte opp hverandre og til å skape den effekten jeg ønsket. De harmonerer med hverandre, og skaper et stormfylt, men rolig og generelt varmt inntrykk. Temaet jeg har jobbet ut ifra er hvilken plass vi som mennesker har i naturen som omgir oss, og jeg ønsket å vise at naturen kan komplimentere oss mennesker, og at vi kan komplimentere den. Man kan også oppfatte en form for kultur, ut ifra hvordan naturen ser ut, men også hovedsakelig fordi piken er kledd i en bunad - et meget kulturelt plagg.
I forhold til hva jeg kunne gjort annerledes, handler alt om pirk og detaljer. Likevel, som konklusjon er jeg veldig fornøyd med resultatet, da jeg virkelig får en følelse av at det ligner verket til inspirasjonskilden. Det er pent å se på, og skaper tanker og følelser i den som ser på bildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar