tirsdag 11. november 2014

Foto og Fotomanipulering - Bror



Vi skulle lage et bilde inspirert av Jens Edgar Haugen, han setter som regel inn elementer i bildene som får de til å bli litt urealistiske, slik at de får et preg av eventyr i seg. I tillegg til at han enten har bilder med veldig sterke farger og kontraster eller veldig gråfarga bilder.

På denne oppgaven slet jeg med å komme på et tema og en bra ide til bildet mitt. Jeg starta på nytt flere ganger og endte til slutt opp med å ta bilde inne, siden dagslyset ikke varer til etter jeg har kommet hjem fra skolen. Jeg tok to bilder, et av en legomann på et bord og et bilde av legomannen og en klementin.

Ut ifra dette fikk jeg redigert bildene sammen til et bilde, hvor klementinen svever. Jeg har brukt ulike «Blur»-effekter på klementinen og endret fargene fra oransje til grønn. I tillegg til at jeg la en liten skygge på bordet under klementinen, slik at den ikke ser så innlimt ut.

På veggen på venstre side av bildet henger det egentlig et bilde, men det fikk jeg redigert bort, ved å kopiere veggen under bildet og lime den over. På internett fant jeg et bilde av et lyn, som jeg brukte satt inn mellom tryllestaven og klementinen, dette endret jeg fargene på, gjorde det mer uklart, slik at det passet mer inn i bildet. Jeg la også til et lite «Lens Flare» på tuppen av tryllestaven.

Jeg synes selv at redigeringen gikk bra og at elementene ser så ekte ut som mulig, men jeg synes ikke bildene jeg tok selv var bra nok. Jeg skulle ønske jeg hadde fått tatt noen bedre bilder ute som jeg kunne brukt istedet, i tillegg til å komme opp med en god ide før jeg tar bilder første gangen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar