tirsdag 11. november 2014

Foto og fotomanipulering Viktoria



Denne oppgaven gikk ut på å ha ferdig et foto som er manipulert i Photoshop, og som er inspirert av den norske fotografen Jens Edgar Haugen.

Jeg valgte temaet dyreliv i naturen, fordi jeg er så glad i naturen, og liker å inspirere meg for alle de forskjellige dyrene som finnes i skogen. Bildene jeg selv har tatt har et stort preg av naturen, og bakgrunnsbildet som jeg har hentet på internett er av nordlyset. Jeg synes at nordlyset skaper en magisk stemning over bildet, og dermed gjør det mer helhetlig.

Det er første gangen jeg jobber med Photoshop, så det var veldig spennende å se hvordan resultatet ble til slutt. Jeg er fornøyd med at bildet ser naturlig ut, og at skogen i bakgrunnen får det til å virke litt mer dystert. Det jeg kunne gjort annerledes er å fått dyrene litt mer naturlige inn i bildet. Siden dyrene er fra forskjellige bilder, ser de litt limt inn ut på bildet, og jeg kunne jobbet mer med å fått tonene i bakgrunnsbildet til å passe bedre inn der dyrene er plassert.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar