torsdag 13. november 2014

Foto og fotomanipolering - Monja


I denne oppgaven skulle vi sette sammen flere bilder i photoshop slik at det til slutt ble ett bilde. Dette skulle være inspirert av Jens Edgar Haugen. Halvparten av bildene skulle være våre egne. Jeg har bare brukt egne bilder, og har ikke hentet noen fra nett.

Jeg har brukt fem bilder, fire av personer, også bakgrunnsbildet. Vi skulle jobbe aktivt med lag i denne oppgave, og jeg har til sammen åtte lag.

Mitt tema i bildet er «tanker», og personene i svart skal representere dette. Det er jeg som er modell for «tankene», og jeg har omringet hovedpersonen i bildet (som er Amalie). Selve bildet skal illustrere at selv om du er på en fredelig og fin plass, kommer du ikke unna de mørke og skumle tankene du har.

Jeg prøvde å få bakgrunnen i skarpe farger, slik som inspirasjonskilden Jens Edgar Haugen ofte har i sine bilder, og har fått til dette sånn halvveis. Fargespillene kunne ha vært litt mer eventyrlige. Jeg er svært fornøyd med at jeg fikk personene til å stå i gresset istedenfor å sveve i lufta. Ellers kan jeg jobbe mer med skygger. 

Jeg er i fornøyd med resultatet fordi det ser ut som ett bilde, istedenfor mange. Jeg har jobbet lite med photoshop tidligere, men syntes dette var spennende og lærerikt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar