mandag 24. november 2014

Fotomanipulering - Amalie

I denne oppgaven skulle vi manipulere ett photo med å legge flere bilder over hverandre i photoshop. vi skulle også være inspirert av fotograf Jens Edgar Haugen. Jeg oppfatter bildene hans som stemningsfulle, med fokus på motivet. Han bruker mye effekter i bildene sine og mange av dem virker uvirkelige. Dette var noe jeg ville trekke fram i mitt bilde. Jeg ville utfordre meg selv kreativt og dette føler jeg selv jeg fikk til.

Temaet for mitt bilde er Tid. Jeg ville få fram hvordan mennesker kjemper for å holde følge med tiden. ved å sette inn ett stort timeglass som en person er fanget inni. Personen synker i glasset og kjemper for å ikke bli begravd i sanden. Personene rundt i bildet beveger seg raskt. Dette blir vist fordi personene beveger seg raskere enn kameraet klarer å ta bildet. Derfor blir kroppen uklar. personene rundt klarer derfor å følge med tiden. Timeglasset og personen er midtstilt, fordi jeg ville få fram mitt motiv og for å få det alene. Slik at også personen virker alene i kampen.

Elementene i bildet mitt har jeg hentet fra tre andre bilder der to av dem har jeg tatt selv. Siden fargetonene var så forskjellige på alle bildene valgte jeg å gjøre bildet mitt sort hvit slik at alle bildene samkjørte. Bildet fikk en mer dramatisk effekt, som hjalp godt til med å få fram mitt tema.

Redigeringen var utfordrende, men lærerikt. Er flere detaljer som kunne vært gjort annerledes, men læring gjør mester.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar