torsdag 3. april 2014

Sofie


Ordtak: Den som smiler med munnen, smiler av plikt og ikke av glede.
Redigerte bildets kontraster i photoshop og satte inn tekst. 
Jeg valgte dette ordtaket fordi jeg har hørt det før, og syntes det er et ordtak med mye sannhet i seg.
Bildene valgte jeg fordi det viser hvordan man kan smile uten å virkelig mene det.


Bevegelse:
Jeg valgte dette bildet fordi det er mye bevegelse i det. Det er bevegelse i hoppet og man kan se at både håret og skoene er i bevegelse. Man kan også se at det er snø i bildet som også er i bevegelse. Kameraet var i sport modus slik at man fikk et bedre bilde i bevegelse. Redigerte litt farge og kontraster i photoshop.
ISO 500
Lukkertid 1/400
Blenderåpning 4,5


 Rytme:
Rytme i et bilde er når noe i bildet gjentar seg flere ganger. For eksempel fargen eller formen.
Jeg valgte dette bilde fordi formen og fargene på veggen gjentar seg flere ganger. Jeg satte fokusen på ett spesielt punkt på veggen, slik at det ble mer og mer uklart lengre bort. Redigerte farge og kontraster i photoshop.
ISO 100
Lukkertid 1/100
Blenderåpning 8,0

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar