onsdag 2. april 2014

bevegelse og rytme - nora

Bevegelse:
Jeg brukte ISO på 800, blender åpning på 3,5 og lukkertid på 1/200 sek.
Bevegelse er et element som kan skape dynamikk i et bilde, dette kan gjøres på flere måter. Jeg valgte å fryse en bevegelse ved å ha rask lukkertid, dette skaper liv å spenning i bilde. Jenta (Julie) skaper en stødig trekantkomposisjon og bevegelsen er opp å ut av bildet. Jeg syntes derfor ordet bevegelse passet bra til dette bildet. Håret hennes er også litt uklart og skaper en s-linje som også skaper dybde og bevegelse.

Rytme: 
På dette bildet brukte jeg ISO 800, blender åpning på 9 og en lukkertid på 1/15 sek.
Rytme er et element, form eller en farge som gjentar seg i bildet. Jeg syntes bildet passet bra til ordet rytme fordi gjentakelsen av tusjene skaper en fin rytme, samt de forskjellige fargene i bildet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar