torsdag 3. april 2014

Rytme & Bevegelse

Bildet er tatt med ISO 800, lukkertiden er 1/60, blenderåpningen er 5,6 og bildet er redigert i Photoshop

Rytme er veksling mellom korte og lange intervaller, lyder og slag. Det kan finnes rytme over alt, og det er en måte og organisere ting på, hvor ting går taktisk, og gjentar seg selv flere ganger. Dette bildet har rytme fordi både bildene og fargene gjentar seg selv i en bestemt rekkefølge. Det 2 og fjerde bildet på hver rad er likt, og jeg har valgt å ha fargene der både for rytme og kontrast. Bildene er klippet til slik at du får med litt mer av nederdelen på bildet i øverste rad, og slik at du får med mer av øverdelen i nederste rad, dette gjorde bildet mer spennende. 

Bildet er tatt med ISO 800, lukkertiden er 1/10, blenderåpningen er 5,6 og bildet er redigert i Photoshop

Dette er et bilde av bevegelse. Jeg valgte dette bildet fordi det er mye bevegelse i det, og jeg syntes det ble spennende når det lite bevegelse i den ene foten, og mye i den andre. Jeg redigerte det i svart hvitt fordi det ble finere kontraster. Det foten som er rolig har jeg valgt å plassere midt i bildet slik at det blir mest fokus på den, og med bevegelse til venstre mot kanten av bildet. Der er også flere diagonale linjer i bildet, som kan uttrykke bevegelse og uro. Når foten som er i ro er midt i bildet, og det er bevegelse på venstre side av bildet, og diagonaler på høyre side av bildet, syntes jeg det balanserer seg fint. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar