tirsdag 6. mai 2014

Karin-Dyptrykk-Moskus

prosess: 






vurdering prosess:
Det pattedyret jeg valgte var Moskus. jeg valgte å gå nært inn på ansiktet, men likevel få med deler av kroppen. Før jeg startet å tegne øvde jeg på å tegne pelsen, siden pelsen til moskusen går i forskjellige retninger etter hvor på kroppen den ligger. Deretter fant jeg bilder av moskuser og tegnet etter disse, men la til min egen vri så jeg fikk den slik jeg ønsket. når jeg var fornøyd med skissen tegnet jeg den over på metallplaten med hjelp av blåpapir, før jeg begynte å ripe i den. underveis tok jeg prøvetrykk for å teste ut om det ble bra, eller om det var noe jeg måtte endre på, det var mange tilfeller da jeg fant ting jeg kunne gjøre bedre og tok et nytt trykk. når jeg fant trykket jeg ville bruke, begynte jeg å lage paspatur. 

vurdering av ferdig bilde:
kontrastene i bildet er svart/hvit, det er en kontrast mellom de hvite hornene og den mørke pelsen for eksempel. bildet er midtstilt da selve motivet er på midten noe som gjør bildet balansert. i bakgrunnen er det ikke mye som skjer da selve motivet (moskusen) nesten tar hele bildet, og jeg tror flere elementer bare ville  blitt forstyrrende. jeg har også prøvd å skape litt bevegelse i pelsen, da "hårstråene" går i forskjellige retninger og former seg etter hvordan kroppen er bygd. siden moskusen har en pukkel på ryggen prøvde jeg å få dette frem med å lage pels som formet seg etter det. jeg prøvde også å lage litt skygge i bildet, får å få dette ripet jeg hardere på disse områdene, dette kan man se på bl.a ansiktet. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar