tirsdag 20. mai 2014

Dyptrykk - Isabel

Skisseutprøving hvor jeg har jobbet med komposisjon, tekstur og valører. 



                                 1. Brukte blåpapir for å føre tegningen på andre siden av sinkplaten

                                                          2. Sinplaten så slik ut etter på

                                                      3. Slik så mitt første prøveuttrykk ut



                                          
                                                                   SLUTT RESUTLAT

Prossess:
Det første vi startet med var å finne et bilde av et pattedyr. Det var vanskelig å velge et dyr, men valgte til slutt panda, og øvde så på teksturene og ulike komposisjoner. Etter øvelse fant jeg fram blåpapir for å føre tegningen på andre siden av sinkplaten. Så begynte jeg å ripe på metallplaten. Etterpå begynte jeg å prøvetrykke, og trykket helt til jeg ble fornøyd. Jeg ble fornøyd med trykk nr 5. Under trykkprosessen lærte jeg forskjellige teknikker og så store forskjeller mellom de ulike teknikkene. Jeg lærte mye gjennom denne oppgaven. 


Ferdig bildet:

Komposisjonen er midtstillt og er et ganske rolig bilde. Svart og hvitt er kontrastene. Det er ulike valører i bildet mellom svart og hvit. men det viser ikke mye kontraster. Det er lite bevegelse i bildet mitt, mest plantene i bakgrunnen og det gir samtidlig litt spenning i bildet. Jeg har fått frem det jeg ville i bildet, øynene og ørene.  Linjene i bildet er også tykke og svarte, som jeg likte veldig godt. Jeg ble fornøyd med resultatet, men kunne kanskje hatt litt mer bevegelse i bakgrunnen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar