tirsdag 6. mai 2014

Dyptrykk - Rotte - Sofie

Jeg har jobbet med komposisjon, tekstur og valører.



Prosess:
Det første jeg gjorde var å velge et dyr jeg ønsket å lage dyptrykk av, og fant et passende bilde. Først valgte jeg en ulv, men jeg fant ut at det ble for komplisert og vanskelig for meg å lage. Så jeg valgte et bilde av en rotte. Så øvde jeg på å tegne teskturene til rotten, og så tegnet jeg rotten på et ark. Deretter brukte jeg blåpapir for å overføre det til metallplaten. Så lagde jeg et prøvetrykk og fant ut hvordan man kunne forbedre trykkprosessen.

Ferdig bilde:
Bilde er tyngre på høyre siden og det er litt mørkere farger der. Strekene ble ganske mørke og klare, men bakgrunnen ble litt grå, så skulle gjerne hatt den litt lysere. Jeg syntes også linjene rundt selve rotten ble litt vell tykke og mørke i forhold til resten av bilde, så den kom veldig godt fram. På noen steder av bilde ble det litt blurrete på grunn av at jeg brukte et litt for vått ark. På det siste bilde bestemte jeg meg også for å risse inn pels på rotten, slik at det ble litt mer spenning i bilde og at det ble mer interessant. Blomstene og gresset i bakgrunnen kom godt fram og skaper en slags balanse i bilde.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar