tirsdag 6. mai 2014

Dyptrykk - Flaggermus - Lindis

Tekstur utprøvning:
Under tekstur utprøvingen skulle vi teste ut diverse teksturer som vi skulle bruke. Det jeg testet ut var pels, vinger og øynene.
Skisser:
Skissene var for å finne ut hvordan motivet skulle være plassert. I mitt trykk valgte jeg å gå for en plassering der vi ser hele flaggermusen.
Original bilde:
Dette er bildet som jeg hadde som utgangspunkt for mitt trykk.
Tegnet bilde:
I det bildet som er tegnet av original bildet har jeg forenklet den noe. Jeg har beholdt de viktigste skyggene og strekene slik at den ikke skulle bli for enkel.
Første trykk:
Det første trykket var bare et prøvetrykk. Motivet var ikke helt ferdig skjært, og av den grunn manglet den noen av detaljene. 
Ferdig trykk

Egenvurdering:
Mitt trykk er en opp ned trekantkomposisjon. Den er litt ustabil og ubalansert. Motivet er ikke helt midtstilt, det er litt asymmetrisk. Det er noen lys/mørk kontraster, i bakgrunnen er det noen myke overganger mellom helt hvit og grå. Hvis jeg skulle tatt et trykk til ville jeg prøvd å fått litt større kontraster mellom lys og mørk. Det er noe teksturer i bildet, som for eksempel pelsen og vingene. Vi kan også finne bevegelse i bildet på grunn av linjene i for eksempel vingen, linjene går i mange forskjellige retninger og der av blir det bevegelse.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar