torsdag 12. desember 2013

Nora, "let it snow"


Redigert bilde

Original bilde

Lukkertid: 1/60
Iso: 800
Blender: 4,0
Hvitbalanse: overskyet

Bildet er asymmetrisk fordi det skjer mest på høyresiden av bildet. Det har en krysskomposisjon, noe som skaper liv men også en stabilitet i bildet. Jeg valgte og plassere trærne og Amalie (jenta) i det gyldne snitt, for å få et finere uttrykk. Jeg hadde bevisst på blits for å få med snøfnuggene. Lukkertiden er relativt lang, dette gjorde jeg for å få en fallende bevegelse på snøfnuggene, men også for å få mer lys i bildet. Samt måtte Isoen være stor for å fange mest mulig lys fordi det var såpass mørkt ute. Jeg redigerte bildet mitt mørkere for å få mer stemning av jul og for å få fokuset på Amalie og snøfnuggene. 

Jeg valgte å kalle bildet mitt "let it snow" fordi det snart er jul, og fordi det snør. Jeg hadde også fokus på å få fram snøfnuggene i bildet, så jeg syntes denne tittelen passet bra, for hvem vil vel ikke ha en hvit jul?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar