fredag 13. desember 2013

Krystallstjernen

Jeg valgte dette bilde fordi jeg ville ha inspirasjon fra jul og vinter. Tittelen valgte jeg med tanke på inspirasjon fra jul og vinter, og ikke mist på grunnlag av at jeg valgte et bilde med en kunstig stjerne i fokus.

Jeg tok bildet med overskyet hvitbalanse. Det ga bildet et kalt og blålig utrykk, noe som jeg syntes passet bra til tittelen og fra hvor jeg hentet inspirasjon fra. Jeg brukte blits når jeg tok bildet, det gjorde at bilde fikk sterkere farger og ble veldig klart.

Vanligvis skal man bruke ISO 400 på bilder med kunstlys, men siden jeg brukte blits valgte jeg å stille inn kameraet på ISO 100, det var fordi jeg fikk nok lys av blitsen og jeg ville ha et litt mørkt utrykk i bildet samtidig som det ga mye lys på grunn av blenderen. I tillegg hadde jeg stjernen i fokus av bildet, det gjorde at bakgrunnen ble mer uklar og stjernen skinte opp.

Jeg stilte inn kameraet med blender 5, og valgte en lukkertid på 1/60. Det førte til at bilde fikk mye lys i seg, men siden jeg samtidig hadde blits på, ble det et bilde med sterke farger, mye lys og samtidig ble det en skygge i bakgrunnen på grunn av at jeg fokuserte på stjernen.


Jeg tok et bilde med en kunstig stjerne i fokus også var det kvister av et juletre i bakgrunnen. Stjernen i bildet er geometrisk, men bakgrunnen er organisk. Jeg syntes det passet bra og bruke disse linjene sammen. Bildet fikk da et utrykk av bevegelse i sentrum og ro i bakgrunnen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar