torsdag 12. desember 2013

Karin "dråpe"



Før redigering:

                                                                etter redigering:
Iso: 400

blender: f/5,6
lukkertid: 1/25 sek
WB: skygge
komposisjon: dråpen er plassert i det gyldne snitt litt til venstre i bildet. grenene kommer fra høyre og strekker seg til venstre, så det at dråpen er lengre til venstre gir en større balanse  i bildet. det er også et element i bildet som er plassert litt til venstre på bildet bak dråpen som gir tyngde på venstresiden. jeg vil si at bildet er ganske balansert med hovedfokus i det gyldne snitt.
jeg hadde blender 5,6 for å slippe inn mye lys, og få fokus på dråpen og skape uskarp bakgrunn rundt motivet. 

jeg brukte relativ kort lukkertid 1/25 sek for å fryse motivet og ikke få uønskede bevegelser i bildet. i white balance brukte jeg skygge, siden det var overskyet og ganske mørkt, jeg ville heller ikke ha et varmt bilde med gul toner i. jeg brukte iso 400 da jeg vill ha et dystert bilde med ikke så mange detaljer. det var lite tilgang til lys, så jeg kunne ikke ha isoen under 400. jeg vil heller ikke ha mye høyere enn 400 da jeg ikke vil ha støy i bildet.
jeg valgte å kalle bildet for dråpe, siden hovedmotivet på bildet er dråpen og det er den som er i fokus. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar