fredag 13. desember 2013

"Natural" - Frida Agathe Ørnesmo

Uredigert:

 
Redigert i Lightroom:

Modell: Marie Karine Fjellvoll Andreassen

Jeg valgte dette bildet, fordi jeg ville ha et naturlig og enkelt bilde. Modellen på bildet er min flotte venninne, Marie Andreassen – sminkeløs. Tittelen passer derfor veldig godt til dette bilde. Valgte tittelen «Natural» og ikke «Naturlig» fordi det gir en bedre klang, og høres mye mer professjonelt ut på engelsk.

Jeg og Marie dro til «trykk- og fotorommet» for å ta bilde. Vi rigget opp slik at vi hadde en hvit bakgrunn, og masse blits. Det ble utrolig fin kvalitet på bildene, og de var utrolig lett å jobbe med. Den lyserosa toppen hennes, kler bildet utrolig bra. Liker veldig godt at det er lyse bilder, så jeg redigerte de litt lysere enn de orginalt var, inne på Lightroom.

Den hvite bakgrunnen gjør at bildet er veldig stabilt og balansert, og at modellen er blikkfanget. ISO (lysfølsomheten) er på 400 på grunn av at det er veldig mye lys i rommet. Jeg stilte inn slik at jeg hadde en blender på 5,6 og en lukkertid på 1/60. Bildet ble derfor akkurat passe lyst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar