torsdag 12. desember 2013


LOCKED OUT
Av Amalie Helèn Brændvik

 ISO:1600  53mm  f/6,3  1/30sek

Jeg har har valgt å bruke tittelen "LOCKED OUT" til dette bildet, jeg har valgt å kalle det det fordi jeg ønsker å signalisere at den som ser på bildet skal føle seg utestengt. Jeg har valgt å gå nært inn på objektet for å ikke vise omgivelsene, dette forsterker følelsen av utelukkelse fordi det ikke er noen andre veier å se enn på nøkkelhullet. Jeg har redigert bildet i sort/hvit og tilført skygge for å skape harde kontraster, dette er også et virkemiddel til å føle seg utelukket fordi det også er hardt. Jeg brukte ISO:1600 fordi det var ganske mørkt der jeg tok bildet, og jeg ønsket få et klart og lyst bilde. Objektet er ikke midtstilt, men litt på siden. Overflaten av bildet er litt slitt som skaper en tung stemning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar