tirsdag 1. desember 2015

Fotomanipulering - Maria

Vi fikk i oppgave å manipulere et bilde ved bruk av digitale verktøy. Vi skulle lage et bilde ved å sette sammen flere bilder i photoshop. Bildet skulle være inspirert av den norske fotografen Jens Edgar Haugen.

Temaet jeg valgte var "fristelser", og på bildet kan man se en person strekke seg ut av et bilde for å nå sjokoladen som ligger på bordet. Jeg valgte å lage dette bildet fordi jeg ble inspirert av andre "ut av rammen" bilder jeg fant på nettet, og syntes det var et morsomt konsept.

Bildet er sammensatt av tre ulike bilder: bakgrunnen, jenta og sjokoladen. Alle bildene har jeg tatt selv, og jeg fikk min gode venn Ingrid til å være model. Før jeg startet med prosjektet visste jeg veldig lite om photoshop, men fant flere nyttige videoer på youtube som hjalp meg i tillegg til photoshop boken vi har fått. Jeg har blandt annet lært hvordan man klipper ut og limer inn bilder slik at det ser naturlig ut, lært å sette inn lys, lage skygger til de ulike objektene og redigere farger og kontraster.

Dette var en oppgave jeg like veldig godt. Jeg syntes det var gøy å jobbe med den, og lærte masse om photoshop. Jeg kommer definitivt til å fortsette å utforske photoshop for å prøve å bli enda bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar