torsdag 20. februar 2014

Monotypi Vilde


                                        "Profile"                                      "Recovery"


 Profile 
Profile er et abstrakt bilde av en profil. I bakgrunnen har jeg brukt en mørk blå. Blå virker fjern og gjør at profilen fremheves. I øyeområdet har en brukt litt rød, dette skaper varm/kald kontrast og skaper mer spenning i bildet. Bildet inneholder en stor mørk/lys kontrast. Bildet får derfor et dramatisk uttrykk. Bildet er organisk med dynamiske penselstrøk, dette forsterker det dramatiske uttrykket. De mørke fargene gjør bildet dystert. Nesetippen er i midten av bilde. De vertikale linjene i bakgrunnen gjør at bildet virker aktivt.
Jeg valgte tittelen "Profile" fordi bildet er ganske abstrakt. Tittelen hjelper med å vise at det er en menneskeprofil

 Recovery 
Recovery er et bilde av et hjerte. i Bakgrunnen er det en rennende effekt i grå. I dette bildet har jeg brukt flere valører. Valørene og penselstrøkene gi hjerte volum. Det er ikke en veldig tydelig kontrast, men det er en komplimentærkontrast mellom rød og grønn. Fargene er kvalitetsendret og bildet far en dyster og skitten effekt. Bildet inneholder linjer i mange retninger og gir bildet bevegelse. Hjerte er sentrert.
Jeg valgte navnet "Recovery" fordi jeg tenker på dette hjerte som bandasjert. At hjertet har vært gjennom noe vanskelig, men nå er det til for å la det hele.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar