torsdag 20. februar 2014

Monotypi - Lindis


Det første bildet heter "Xaphan". Rom og dybde-skapende virkemidler som jeg har brukt i dette bildet er at jeg har mørk helt bak og lysere rundt. Selve figuren er kuleformet og har en lys kilde fra venstre, noe som skaper dybde. Jeg har bare brukt organiske former, og fargene blander seg sammen. Kontrastene i dette bildet er hovedsakelig lysmørkkontrast. Bildet inneholder en del kvalitets-endring på grunn av at den røde fargen har blitt blandet med sort og hvit. Komposisjonen i bildet er en sirkelkomposisjon. Bildet passer til navnet "Xaphan" fordi Xaphan var en bibelsk figur som hadde mye å gjøre med ild, og på grunn av den røde fargen i bilde ser det ut som bildet kanskje er inspirert av ild.

Det andre bildet heter "Nautilus". Rom og dybde-skapende virkemidler som jeg har brukt i dette bildet er at bakgrunnen i bildet er sort noe som fremhever den blå figuren i bildet. Dette bildet er også et organisk bilde, og det inneholder noen linjer. Det er lysmørkkontrast i bilde, med ren og noe kvalitets-endret blå farge. Det er litt vanskelig å finne ut hvilken komposisjon i dette bildet, med tanke på at det hovedsakelig er noenlunde abstrakt. Jeg ga dette bildet navnet "Nautilus" på grunn av at bildet er blått og hav inspirert.. Navnet Nautilus tilhører en blekksprut art, og det kan nesten se ut som det er en blekksprut i bilde selv om det bildet er så abstrakt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar