torsdag 20. februar 2014

Monotypi - Julie


 "Forsvinnende fugl"
I dette bildet har jeg både lyse og mørke farger. Lys/mørk kontrasten er med på å skape dybde til bildet, og fremheve formene. Her finner man organiske former, hvor jeg har valgt å bruke prikker som et virkemiddel. Prikkene er med på å gjøre bildet mer eksplosivt. Jeg har en s-komposisjon, som skaper dybde og bevegelse innover i bildet. Siden det ser ut til å være en fugl i bildet, og s-komposisjonen understreker bevegelse, passer tittelen til bildet.

"Aggresjon"
I dette bildet har jeg også lyse og mørke farger, denne kontrasten er som sagt med på å skape dybde og fremheve former. Igjen er formene organisk, hvor jeg også her har valgt å bruke prikker som et virkemiddel. Her har jeg brukt elementtrykk, hvor jeg har brukt papir for å skape de største prikkene. Bildet er organisk. Det ser ut til at retningen går fra høyre hjørne, til det venstre hjørnet nede i bildet. Komposisjon kan se ut til å være en krysskomposisjon som er med på å understreke konflikter. Bildet er veldig eksplosivt, noe som passer godt til tittelen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar